Pachetul pentru școală (I)

Pachetul pentru școală (I)
Acum că cei mici s-au întors la școală, prânzul nu mai este controlat de noi ci, trebuie să avem încredere că ei își vor mânca prânzul pregătit de acasă.
Deoarece tentația este mare iar ciocolata, chipsurile și sucurile par mult mai delicioase și tentante decât legumele, am facut o listă de ce trebuie să conțină prânzul ca el să fie sanatos, delicios și atractiv.

Evitați grasimile în exces și produsele ce au grasimi ascunse
Mezelurile – chiar dacă ne sunt la îndemână pentru sandwich-uri, mezelurile trebuie evitate pe cât posibil
Ciocolata sub forma de tableta, batoane sau bomboane – știm, și nouă ne plac însă ciocolata conține cofeină iar experții susțin că este bine ca un copil să guste ocazional din deserturi, cum ar fi o ciocolată neagră, o prăjitură de ciocolată și o budincă de ciocolată deoarece câteva mușcături nu conțin suficientă cofeină pentru a dăuna copilului.
Produsele semipreparate – nu sunt recomandate nici adulților deoarece, de cele mai multe ori produsele semipreparate, gustările și deserturile preambalate au un conținut ridicat de grăsimi saturate, zaharuri și sare.
Carnea de orice fel (pui, curcan, vita sau porc) – poate contine multa grasime, dar acest lucru se poate remedia daca veti da la o partea grasimea vizibila cand o gatiti;
Orice fel de mancare prajita – puteți avea alternative sanatoase, precum fierberea, gatirea la abur, coacerea la cuptor sau la grill.
Cele mai accesibile produse ca: hamburgeri și cheeseburgeri, biscuții sărați, chips-urile, sosurile, cartofii prajiți sau milkshake-urile ascund grăsimi ce trebuie evitate pe cât posibil.

Ce alimente introducem
Cele mai cunoscute și accesibile fructe precum merele, bananele, piersicile sau prunele servite ca atare sau sub formă de salată de fructe, sunt pline de vitamina C, fibre, sunt sarace în grasimi și nu au zahăr adaugat, deci pot fi o alternativă pentru o gustare dulce.
Ca alternativă mai puteți alege:
Fructele uscate – cu mențiunea că acestea pot crește riscul de apariție al cariilor dentare.
Legume proaspete sau slab gătite: morcovi sau broccoli servite cu iaurt, feliuțe de ardei, castraveți, roșii cherry, avocado sau conopidă.
Brânza proaspătă cu conținut mai mic de grăsime, iaurturi sau budinci făcute în casă. În iaurturi puteți adăuga cereale fără zahăr.
 
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!